Boktips!


Bilder: jag

Nu ska göra ett litet boktips! Läser inte så himla mycket, tyvärr... Men jag kan inte rå för det
men jag älskar att läsa hemska böker! Vet låter hemskt xD. Men Den är så sorlig...
Jag lånade den idag, är bara på sidan 64, men är redan fast vid den.

Det handlar om en familj, dom är rätt fattiga men är hur lyckliga som helst. Och pappan jobbar hårt
för att deras barn ska få mat.  Sen födde mamman en son. Och pappan dog efter 2 år. Då fick
deras farbror hjälpa till. Han var jätte rik, ch hade ett stort hus. Men han hjälpte aldrig till att betala..
En morgon dag på sommaren kommer Lu si -yan farbror. Han säger ingenting, han bara för iväg henne.
Hennes mamma bara kollar och sen går sin väg, sorgset. Han skulle sälja henne på en marknad. För
att hennes farbror säger att inte hennes mamma har råd att betala och ta han om er båda. Och
dom ville behålla sonen.  Och nu ´blev hon såld till en Rik man. Och där börjar hela resan...

Någon som läst den? Tkr den verkar väldigt bra! jaa lite annurlunda med boktips :) hihi

K R A M
Josefine

Jag har hört av andra att den ska vara bra oxå!! :D

2009-09-10 | 21:03:35
Blogg: http://josfoto.blogg.se/
LINDA - [lindasofiedahl.blogg.se]

Jag skulle gärna vilja låna den sen. (a)

2009-09-11 | 06:26:27
Blogg: http://lindasofiedahl.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0